Door: PR

Regiokampioenschappen outdoor 2017

• 16/09/2017
Paardensportvereniging Aalten naar Regiokampioenschappen Gelderland en Flevoland.
De afgelopen maanden werd er in diverse selectiewedstrijden gestreden om een startbewijs voor de Outdoor Regiokampioenschappen voor Gelderland en Flevoland op zaterdag 5 augustus 2017.
Van de Paardensportvereniging Aalten hebben zich drie combinaties, met zeer mooie scores, weten te plaatsen voor de afvaardiging naar deze kampioenschappen in de disciplines dressuur en springen.  Madelief van de Put met haar stoere schimmel Napoleon (vader: Nobel Nagano) in de klasse dressuur M2 DE pony’s en Teddie Velthuis met haar bruine pony Petardo (vader: King Kadanz) in de klasse Z1 DE pony’s. Madelief komt om 9.40 uur aan de start en Teddie om 11.57 uur.
Bij het springen komt in de klasse B cat. C de pony Bonfire in de ring met zijn amazone Pien Feukkink. Deze klasse start rond 12.15 uur en Pien komt als 5e aan de start.
Op deze Regiokampioenschappen kun je ook een startplaats bemachtigen voor de landelijke KNHS kampioenschappen te Ermelo.
Pien, Madelief en Teddie zijn nu samen met hun pony’s volop in training om een perfecte proef neer te zetten. De afdeling pony’s van de Paardensportvereniging krijgen training van de vereniging op de dinsdag- en woensdagavond aan de Hessenweg in Aalten.
Dit jaar is er ook een begin gemaakt met viertal rijden. Vier combinaties rijden dan tegelijk in de ring. Er wordt getraind met vijf combinaties omdat de vereniging met vijf combinaties bij de jury moet verschijnen, eén combinatie is reserve tijdens de proef.
In de voorrondes won het viertal van Paardensportvereniging Aalten twee keer een eerste prijs in de klasse L afdelingsdressuur. De amazones die meerijden in het ponyviertal zijn: Melissa Sloetjes, Demi van Eerden, Marieke Joost, Pien Feukkink en Teddie Velthuis. Zij trainen onder leiding van commandante Corine Wielheesen.
Het viertal uit Aalten op zaterdag 5 Augustus om 16.09 uur aan de start in Wezep.
Wilt u meer in informatie over de Regiokampioenschappen kijk dan op www.paardensportgeldeland.nl of volg op facebook: Paardensportvereniging Aalten.