Accommodatie

De Paardensportvereniging Aalten heeft een accommodatie aan de Hessenweg nr. 20 te Aalten. Dit terrein is in 1980 door de ponyclub gehuurd van de Gemeente Aalten. In 1992 is het terrein aangepast en is ook de Landelijke Rijvereniging hier gaan oefenen.

Op de foto: Het terrein voor de bouw van de rijhal in 2017.

Het terrein aan de Hessenweg is qua oppervlakte ca. 1 Ha. In 2008 zijn alle hokken en hutten vervangen door de vereniging en een kapschuur van 20 x 8 meter gebouwd met daarin alle basis voorzieningen zoals goede materiaalberging en toiletten. De bereikbaarheid van het terrein is goed. Naast het oefenen wordt het clubterrein ook gebruikt voor kleine wedstrijden in kringverband (Achterhoek), onderlinge wedstrijden (clubkampioenschappen) en is het de basis voor de jaarlijks georganiseerde Aaltense Dressuurdagen welke regionaal zijn.

In februari 2017 is er op het terrein een overkapping over de rijbaan van 25x50 meter gerealiseerd. Dit was een lang gekoesterde wens omdat er in de buurt geen geschikte winteraccommodatie beschikbaar was en er door de wisselende weersomstandigheden in de zomer vaak geïmproviseerd moest worden. Alles is aaneensluitend gemaakt, er is een echte vierseizoenen accommodatie neergezet. Ook is er een opzadelruimte aanwezig. Je kunt droog opstappen om te gaan rijden. De hal is een enorme aanwinst en geeft de vereniging een enorme boost.
Naast de rijhal bevindt zich op het terrein ook nog een omheinde buitenpiste met een fijne, in 2017 nieuw aangelegde bodem.
Natuurlijk is er ook een kantine waar wij u graag verwelkomen voor een gezellige kop koffie!

Inmiddels is er in 2023 een buitenbaan gemaakt waar we 3 x een 20x40 meter baan in kunnen maken. Ook 2x een baan waar zelfs de Z klasse wedstrijden kan gaan houden.
Dit alles is weer een flinke uitbreiding.

klik op de kaart voor de locatie

realisatie buitenbaan in 2023:

Share our website