Ivo

1e winter-dressuurwedstrijd 2022-2023 succesvol voor eigen leden PSVA

• 21/11/2022
1e winter-dressuurwedstrijd 2022-2023 succesvol voor eigen leden PSVA
Het eerste dressuurweekend in onze eigen accommodatie van het winterseizoen 2022-2023 is goed verlopen. Er was een mogelijkheid om beide dagen te starten en zodoende 4 proeven te rijden in één weekend.

Voor Daphne Oonk met Tommie pakte dit erg goed uit. Deze combinatie was al enige tijd niet meer in de wedstrijdring verschenen en ging van start in de klasse L1. Op zaterdag kon Daphne in beide proeven een oranje lint ophalen met scores van 191,5 en 197,5. Zondagmiddag werd en nogmaals goed gescoord met 195 en 196 punten, goed voor tweemaal een 2e prijs.
Ook Lotte Schutte en haar pony Ziezo handde een mooie comeback. Lotte reed keurige proeven in de klasse L1 en werd met 192,5 en 194,5 en een 1e prijs in beide proeven!
Eveneens een mooie winstpunt voor Julie Klein Egelink met haar pony Mr. Elmar in de klasse L1 (182,5).
De zwarte merrie Merci was zaterdag bij Louise Elferink onder het zadel. De recente overstap naar de klasse L2 was geen probleem voor deze combinatie want de jury beloonde hen met een 1e en 2e prijs met resp. 199,5 en 192 punten.

De vos Triumph Tango HB van Tanja Lensink verscheen ook 4x in de wedstrijdring. Op zaterdag scoorde deze L2 combinatie een 1e prijs met 195 punten en de 1e proef werd beloond met 189 punten. Op zondag wederom winstpunten voor Tanja en haar vos, 181,5 en 189,5. Met 4 winstpunten in the pocket kijken zij met een goed gevoel terug op dit weekend.
Anouschka Westerveld scoorde op zaterdag een winstpunt (184) met Mirkel vd Landsard een winstpunt in de klasse M2.
Zondagochtend was Ellis Houwers met Fire zeer succesvol in de klasse M1; de eerste proef een 1e prijs met 196 punten en de 2e proef een 2e prijs met 190 punten.
Brenda Frielink met de Welsh Cob ruin Pure scoorde winstpunten in deze rubriek (M1) met 182,5 en 180,5 punten.
Op zondagmiddag werden de rubrieken L1 en L2 paarden nogmaals verreden. Waar het op zaterdag niet helemaal meezat voor lessend PSVA-lid Ingeborg Kamphuisen en Madzimoyo Kh, schreef deze combinatie op zondagmiddag beide rubrieken op haar naam met scores van 198,5 en 205 (L1).
Fleur Hogendoorn reed met haar pony Pion 2 B-proeven (HC) en kreeg mooi commentaar van de jury en werd beloond met scores rond de 65%.

Proficiat allemaal! 👍👍