Paarden & pony's

Pony’s
De ponyclub heeft momenteel een groeiend aantal leden. De leden zorgen zelf voor een pony (lenen, huren of in eigendom) De ponyclub is laagdrempelig. Met kan er recreatief leren rijden of wedstrijdgericht. Er wordt 1 keer per week geoefend in groepen van 4 ruiters of amazones, onder een deskundig en gedreven instructie. De vordering in het rijden hangt naast inzet en oefenen ook nauw samen met ambitie, aanleg en kwaliteit van de pony. Ook bieden we springlessen aan. De leden worden naar en van de les bijna allemaal begeleid door een ouder. Wie ver genoeg gevorderd is kan aan wedstrijden deelnemen. Er is een actieve jeugdcommissie die gezellige activiteiten zoals een ponykamp organiseert. Plezier staat daarbij voorop.

Paarden
Ook de afdeling paarden is groeiende. De meeste leden hebben een eigen paard of rijden een paard voor een eigenaar. Er wordt 1 keer per week getraind. Zowel dressuur als ook springen is mogelijk. Ook hier hebben we deskundig en gedreven leiding. Een groot aantal leden neemt ook deel aan wedstrijden in de regio. Onze vereniging kent ook een groep moeders die hun werk zo inrichten dat zij op een voormiddag kunnen lessen bij onze vereniging. Het lessen is tijdens de schooltijden van de kinderen. Naast de wekelijkse trainingen worden er ook veel extra activiteiten georganiseerd, zoals oefenwedstrijden, clinics, buitenritten e.d.

Algemeen:
Zodra je komt lessen bij de club dan wordt je ook in een whatsapp groep toegevoegd betreffende jouw lesavond. Alle wijzigigingen zoals het uitvallen in verband met weersomstandigheden, te nat (buiten) of indien het te warm is (boven de 27 graden) kunnen dan op tijd aan iedereen doorgegeven worden.
We verwachten ook dat je bij verhindering dit op tijd aangeeft zodat de lesindeler kan kijken of er op die avond geschoven kan worden met de groepsindeling. Zo voorkomen we onnodig lesuren wat er weer voor zorgd dat we voor iedereen de contributie laag kunnen houden.

Share our website