Veel belangstelling voor OPEN DAG PSVA

• 13/09/2018

Nadat er heel veel werk verzet is, was het nu tijd voor een open dag om de nieuwe rijhal aan de belangstellenden te tonen. Hier gaven velen gehoor aan. Onder de aanwezigen waren onder andere wethouder Martin Veldhuizen en nog vele andere gemeenteraadsleden, sponsors, veel oud-bestuursleden, oud-leden, buren en paardenliefhebbers uit de wijde omgeving.

De opening van de nieuwe rijhal werd verricht door de voorzitter Louise Elferink. De kleinste ponyclubleden kwamen op hun pony, op de muziek van Frozen (gehuld in blauwe capes), een reusachtige sleutel brengen en  Louise verklaarde de overkapping over de rijbaan voor geopend!

Er waren diverse demonstraties van ponyruiters, onder andere carrousel rijden met zes combinaties op muziek en een pas de deux Disney Kür op Z2 niveau.
International Grand Prix dressuurruiter Jean-René Luijmes gaf een dressuurdemo. Vanaf zijn paard gaf hij met behulp van een head-set uitleg over zijn dressuuroptreden. Dit viel bij de paardenliefhebbers zeer in de smaak.

Daarna kwam Eline Smees in de baan met haar Gelders paard van het jaar Borus. Borus liet maar weer eens zien wat voor een topper het is. Onder begeleiding van live muziek van de Aaltense muziekvereniging "De Eendracht"  showden zij de pittige oefeningen die in het ZZ-zwaar gevraagd worden. Het werd een geslaagd optreden, mede door de live muziek

Een leuke springclinic door de ponyclubleden werd gepresenteerd en daarna gaf Madelief van de Put samen met western-amazone Ingrid den Engelsman een hele bijzondere demonstratie. Madelief is normaal gesproken dressuur-amazone, maar had zich voor deze dag om laten scholen tot western-amazone. Ook dit sloeg enorm aan bij het enthousiaste publiek.

Buiten was een gezellig strodorp opgezet met diverse zitjes en stands, o.a van de Voerboer. Ook was er een springkussen, schminken, ponyrijden en konden de kinderen knutselen. Er was een workshop "maak van een hoefijzer een dromenvanger". Voor een hapje en een drankje zorgde partycentrum "het Noorden".

Parkeerregelaars zorgden ervoor dat alles in goede banen werd geleid, Men kon kijken naar filmopnamen uit het verleden. Alle aanwezigen kregen een kop koffie of thee met cake en een consumptiemuntje. Kortom onze vereniging liet zich van zijn beste kant zien, wat was het een prachtige middag!

Iedereen die heeft meegeholpen om deze dag onvergetelijk te maken, heel hartelijk bedankt!