Helanie Wikkerink-Aalders

Slingeplas oefencross AFGELAST

• (0) comments
  • 30/09/2020
Maandagavond zijn nieuwe corona regels bekend gemaakt.
Voor onze oefencross betekent dit flinke beperkingen waardoor we hebben besloten om de oefencross van zondag as. NIET door te laten gaan.

Regels die voor de oefencross van belang zijn (web-side KNHS):
  • Er mag geen publiek (ook geen ouders) aanwezig zijn bij paardensportactiviteiten. Dit geldt ook voor lessen en wedstrijden
  • Uitzondering hierop is dat bij wedstrijden alleen noodzakelijke begeleiding aanwezig mag zijn zoals een chauffeur, groom of voorlezer
  • Sportkantines en horeca op sportaccommodaties gaan tijdelijk dicht

Ook hebben we contact gehad met de Gemeente Aalten en ook die geven aan:
  • Geen toeschouwers bij het evenement
  • Geen catering op het terrein

Het bestuur van de PSVA is gisteravond bij elkaar geweest en heeft besloten dat de nieuwe Corona maatregelen zodanig zijn dat er geen catering mag plaatsvinden en er geen publiek aanwezig mag zijn. We vinden dat dit afbreuk doet aan een gezellige dag die de Slingeplas cross volgens ons zou moeten zijn.

We hebben overwogen om geen klassement op te maken bij de pony’s en de deelnemers te vragen om komen met niet meer dan 1 begeleider. Het springparcours en de cross te rijden en vervolgens meteen weer te vertrekken naar huis.

Voor de deelnemers paarden, zonder begeleiding komen, cross rijden en vertrekken.

Dit is niet de manier waarop wij de oefencross willen organiseren. Het moet een paardensportevenement zijn waar paardensport liefhebbers en hun familie een leuke dag hebben en elkaar kunnen ontmoeten en spreken.

Dat is momenteel niet mogelijk.

Ook willen wij onze verantwoordelijkheid in deze tijd niet ontlopen. Het kabinet geeft aan dat het momenteel niet gewenst is om veel mensen op de been te brengen en dat ook reizen moet worden beperkt.

Wij vinden het heel jammer maar rekenen op jullie begrip!!

We zijn van plan de Slingeplas oefencross verplaatsen naar het voorjaar. We denken aan 25-04-2021, de zondag voor Koningsdag (datum onder voorbehoud)

Jullie als ingeschrevene voor de cross van 04-10-2020 hebben dan voorrang bij de inschrijving.

Het betaalde startgeld krijgen jullie binnenkort teruggestort.

Nogmaals het was een lastige beslissing maar gezien de omstandigheden kan het niet anders. We hopen jullie in het voorjaar onder betere omstandigheden te zien in Bredevoort.