Programma OPEN DAG op zaterdag 8 september

• 31/08/2018
Zaterdag 8 september organiseert de Paardensportvereniging een open dag op haar terrein aan de Hessenweg 20 in Aalten.

In februari 2017 is er op het terrein aan de Hessenweg een overkapping over de rijbaan gerealiseerd.
Het hele terrein van ca. 1 hectare is helemaal aangepast. De overkapping was een langgekoesterde wens omdat er in de buurt geen geschikte winteraccommodatie beschikbaar was en omdat er door de verschillende weersomstandigheden in de zomer vaak geïmproviseerd moest worden.
Van de overdekte rijbaan wordt al volop gebruik gemaakt. Naast de realisatie van de hal is er ook een nieuwe buitenbak aangelegd inclusief sproei-installatie en verlichting.
In de het voorjaar en de zomer van 2018 zijn ook nog een aantal klussen geklaard: De kantine is verbouwd door vrijwilligers, er is een mooie serre aangebouwd, gedeeltes zijn geklinkerd en reclameborden zijn geplaatst.
Er is nog zeker het een en ander wat nog gedaan moet worden, maar de vereniging vond het toch tijd voor een open dag, zodat belangstellenden kunnen komen kijken in de fijne accommodatie.

Met vrijwilligers en leden is er een mooi showprogramma gemaakt.
De open dag gaat op 8 september van start rond 15.30 uur, de deuren van de nieuwe manege gaan rond 15.00 uur open. In het eerste blok tussen 15.30 uur en 16.30 uur zijn er diverse demonstraties van ponyruiters, onder andere carrousel rijden en een pas de deux op Z2 niveau.

Rond 16.30 uur zal internationaal Grand Prix dressuurruiter Jean-René Luijmes een dressuurdemo geven, zeer waarschijnlijk met de bij het KWPN goedgekeurde hengst Grappa (Fidertanz x Special D). Hij zal ook tijd maken voor vragen vanuit het publiek tijdens zijn showblok.

Hierna zal de show rond ca. 17.30 uur vervolgd worden met een Kür op live muziek door de Aaltense Eline Smees met het Gelders paard van het jaar 2018: Borus.
Het wordt extra speciaal omdat Eline begeleid zal worden door muzikanten van muziekvereniging “De Eendracht” uit Aalten.

Hierna volgt een springclinic door leden van de vereniging.

Niet alleen dressuur, maar ook een stukje westernsport wordt het publiek daarna aangeboden door dressuuramazone Madelief van de Put samen met Ingrid den Engelsman die op hoog niveau de Westernsport beoefend.
Hiermee wordt afgesloten rond 18.15 uur.

De Paardensportvereniging Aalten ziet uit naar deze dag, zodat belangstellenden kunnen kennismaken met de mooie paardensport en voor wie dat leuk vindt, de accommodatie bezichtigd kan worden. Oud-leden zijn ook van harte welkom, na afloop is er tijd om bij te praten en gelegenheid om oude foto’s te bekijken.

Aan de kinderen is ook gedacht, er is een workshop: ”Maak van een hoefijzer een dromenvanger.” Kinderen kunnen ponyrijden of poetsen en er is een springkussen.
De toegang is gratis, een vrije gift voor de club is van harte welkom.