Ook in 2018 gaan we weer gezellig op ponykamp, lees hier het verslag over het kamp van vorig jaar.

• 06/03/2018
Hieronder een verslag van het kamp van vorig jaar:

Vorig jaar gingen we van zondag 23 april tot en met woensdag 26 april net zoals vorig jaar op ponykamp naar Kootwijkerbroek.  Het thema van 2017 was Sprookjes.

Dag 1
Om 11 uur kwam iedereen aan in Kootwijkerbroek. We hebben de pony’s in de weides gezet en alle spullen uit de auto’s gehaald. De wegbrengers aten in Kootwijkerbroek gezellig een broodje hamburger en een kopje soep mee, daarna konden zij vertrekken en kon het kamp echt beginnen! De pony’s gezadeld en we gingen in twee groepen op buitenrit in de prachtige omgeving. Eerst een stukje door het bos en over de heide en daarna in volle galop over de zandverstuivingen. ’s Avonds hebben we een speurtocht in het bos gedaan waar we onderdelen van een hoofdstel gingen zoeken en uiteindelijk het hoofdstel in elkaar moesten proberen te zetten.

Dag 2
Om 8 uur werden we uit bed gehaald. Toen hebben we de paarden gevoerd en konden we zelf ook genieten van een heerlijk ontbijtje. Daarna zijn we de pony’s gaan zadelen en hadden we dressuurles in groepjes van vier, dat was heel leerzaam! Na de les werden er door de leiding wentelteefjes gemaakt, die waren heel lekker! ’s Middags hadden we een bonte middag met pony, er werden superleuke acts met de pony’s gedaan! ’s Avonds hebben we spellen gedaan, zoals jongens tegen de meisjes.

Dag 3
Nadat de paarden weer gevoerd waren en wij weer een heerlijk ontbijt hadden gehad begonnen we aan de ochtend activiteit. We konden kiezen of we een frontriem of een armbandje van paardenhaar wilden maken. Dat was super leuk om te doen en de frontriemen en de armbandjes waren super mooi geworden. Toen dat klaar was hebben we super lekkere pannenkoeken gegeten. Na het eten hebben we de pony’s omgetoverd tot sprookjespaard. De pony’s werden beschilderd, gepoetst en er werden vlechtjes gemaakt. We hebben toen nog een groepsfoto gemaakt, daarna hebben we de pony’s gezadeld en zijn we naar de waterplas gegaan met de pony’s. ’s Avonds hebben we nog een hele gezellige avond gehad.

Dag 4, de laatste dag
We hebben eerst nog een buitenrit gemaakt met opdrachten, je moet op de foto met dingen, bijvoorbeeld, ga op de foto met een struik, met een brug, met een vogel of met een reclamebord. Dus je moest in groepjes met pony opzoek naar die dingen. Dat was soms best lastig! Toen we terug waren hebben we lekker geluncht. Daarna moesten we alles opruimen, de stallen schoonmaken en alle tassen inpakken.
Jammer dat het kamp nu al weer afgelopen was, het was echt een super leuk en gezellig kamp!