Inrichten nieuwe buitenbaan

• 18/02/2023
Donderdag 30 maart

Het wordt mooi!

Al het gestorte StremmerSand wordt uitgesmeerd over de hele nieuwe buitenbaan.
En nu is het een echte grote oppervlakte waar we straks tot 3 keer een 20x40 meter baan kunnen maken.

alle foto's zie je hier.

Donderdag 23 maart

Zand! Bergen Zand, of beter gezegd, Bodemzand, Rijbodem om precies te zijn.
Firma Stresan heeft een aantal vrachtwagens vol rijbaanzand gestort op de nieuwe buitenbaan.
De shovel staat klaar om het geheel mooi te verdelen en de baan zal binnenkort klaar zijn voor gebruik, het wordt prachtig!

Zaterdag 18 maart

De laatste loodjes voordat de rijbodem erop gebracht wordt.
Het overtolligge zand, wat aan de binnenkant van de omheining lag, hebben we met een paar man naar de andere kant van het hek gebatst.
Het weer was prachtig en zoals elk weekend alleen maar gemotiveerde vrijwilligers aanwezig dus in korte tijd was ook dit klusje weer gereed.
Aanstaande woensdag komen de eerste vrachtwagens met Stremmer bodemzand.
Nog heel even en alles is klaar voor het aankomende buitenseizoen!

bekijk alle foto's op de fotopagina:  via deze link

Zaterdag 25 februari

Na vorige week is er niet stil gezeten. Afgelopen week zijn de twee nieuwe lichtmasten geplaatst. De bestaande masten zijn verzet zodat deze nu midden in de nieuwe grote baan staan.
Vandaag was het verder bouwen aan de omheining van de baan. Palen zetten, planken en regels er tegen aan en daar waar er geen verharding omheen komt een beton band onder de onderste plank zodat de baan vrij blijft van onkruid. Het weer was gelukkig een stuk beter dan vorige week, zelfs het zonnetje kwam er door. Daar wordt het aleen maar mooier van!
Dit keer werden we verwend met niet alleen koffie maar ook met een lekker saucijzenbroodje, aan de verzorging lag het zeker niet.

Op naar volgende week

De foto's worden aangevuld, te zien  via deze link

Zaterdag 18 februari

Vele handen maken licht werk!

zoals je misschien gezien hebt wordt er hard gewerkt aan de uitbreiding van de buitenbaan.
Daar komt een groot stuk bij aan zodat de vereniging helemaal toekomst klaar is.

Onder de bezielende leiding van Wim verloopt dit gladjes.
De baan is opgevuld, uitgevlakt en nieuwe lichtmasten liggen er ook al. Het bestaande hek wordt verplaatst en daar rond omheen wordt een strook verhard.
Een deel was al door Arie, Geert en Wim klaar gemaakt zodat het er al top uitzag met de indoorwedstrijden afgelopen maand.

Zaterdag 18 februari, zijn we dan begonnen met de verdere omheining. Een club vrijwilligers van 12 man stond al vroeg klaar. Na een korte uitleg van Wim trok de groep naar de baan.
Dat kleine beetje regen mocht de animo niet drukken. In groepjes werden planken losgeschroefd, palen uit de grond getrokken, zand afgegraven, materiaal aangevoerd, etc, etc.
Het liep gestaag! Tussen door een kleine pauze met koffie en warme appelflappen! Bedankt Femke!.
Rond 12.30 was een groot gedeelte van het hek al klaar en de eerste meters verharding zitten er ook al in.
Voor volgende week zaterdag staat ronde 2 op de planning. Met een beetje beter weer kan dat niet anders dan ook weer een succes worden.
De vereniging krijgt het deftig voor mekaar!

Voor de foto's klik je hier.

Situatie voor aanpassing buitenbaan: