Cross voor pony’s op zondag 7 oktober bij de Slingeplas in Bredevoort

• 29/09/2018

Op zondag 7 oktober organiseert de Paardensportvereniging Aalten met medewerking van de Grensruiters uit Dinxperlo een cross voor ponyruiters bij de Slingeplas in Bredevoort.
De deelnemers aan de cross moeten op deze dag drie disciplines laten zien: Een dressuurproef, een klassiek springparcours en de cross. Voor de cross worden 20 natuurlijke hindernissen gebouwd, in het bos, door het water en op het zand. De hindernissen worden aangekleed met natuurlijke materialen, zoals takken, pompoenen, mais en bloemen. Vaak een plaatje om te zien in de herfstige omgeving.
Als warming up voor de cross wordt er ook nog een wegparcours afgelegd met de pony.
Gedurende deze dag  worden er ook Bixie proeven gereden, om de jongste en minder ervaren ruitertjes te laten kennismaken met de wedstrijdsport.

Veelzijdige ruiters en amazones uit de gehele regio zullen aan dit evenement deelnemen. We verwachten dat er ongeveer 80 combinaties aan de start komen. De dressuur en het klassiek springen beginnen om ca. 9.00 uur. Het wegparcours start om ca.13.00 uur en om ca. 13.00/13.30 uur start de cross. Toeschouwers zijn van harte welkom om deze gezellige herfstcross te komen bekijken en te genieten van de prachtige ponysport. De toegang is gratis.